Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Goldman Sachs hadüzenete: nem tankokkal, hanem bankokkal, uz
  2014-02-11 16:27:49, kedd
 
  Goldman Sachs hadüzenete: nem tankokkal, hanem bankokkal, uzsorakamattal győzzük le Magyarországot
2014. február 11. 13:53
Ifj. Tompó László - Hunhír.info

zsido_istene_a_penz_250.jpg

Amint a minap jeleztük, pálcát tört hazánk felett a világot uraló háttérhatalmi Goldman Sachs, aki szerint amennyiben egy újabb MNB-általi kamatemelés sem segít rajtunk, ismét jöhet az EU/IMF ,,mentőcsomag"ja. Hadüzenet ez a javából s egyben számunkra alkalom arra, hogy megvizsgáljuk, valaha miért is tartották annyira jogtalannak oly sokan magát a kamatszedést, sőt majd mindannyian az uzsorakamat-gazdálkodást.

Leszámítva persze az utóbbiakban érintetteket, a mindenkori Goldmann Sachs-okat.

Amúgy különösebb Panama-tanulmányok nélkül is megválaszolható az iménti kérdés. Elég ehhez csak egy kissé belelapoznunk az európai történelem fejezeteibe. Mert mi is a kamat, eredendő nevén az usura? A korántsem csak teológiai-filozófiai, hanem köz- és humán műveltségünk megalapozásához máig nélkülözhetetlen Bangha Béla-féle Katolikus Lexikon szócikke meghatározása szerint ,,a pénztőke használatáért fizetett (többnyire pénzbeli) szolgáltatás".

Már az ókorban kialakult viszont az a felfogás, hogy a kölcsönnek ingyenesnek kell lennie, hiszen a tőke fölötti nyert pénztöbblet rendszerint meg nem érdemelt hasznot nyújtott a kölcsönzőnek. A kezdetbeli ingyenes pénzkölcsönzést azonban hamarosan felváltotta a kamatszedés a babilóniaiaknál, asszíroknál és zsidóknál, bár ez utóbbiaknál - olvassuk az iménti szócikkben - csak a kamatszedő idegenekkel szemben volt megengedve (5 Móz 23, 19), egymás között nem.

Ha az ókor klasszikus gondolkodóit olvassuk, azt találjuk, hogy szinte mindegyikük egyértelműen elítélte magát a kamatot, így mindenekelőtt Platón, Cato, Seneca. Sőt Arisztotelész még tovább ment. Szerinte a pénz mindig csak eszköz, mégpedig csereeszköz, amely gyümölcsöt nem terem, ezért eleve erkölcstelen pénzkölcsönzésért kamatot szedni bárkitől is. Az ókeresztény írók Alexandriai Szent Kelemen és Tertullianus óta a Szentírásra hivatkozva (Zsolt 14, 5, Ez 18, 7, 2 Ezdr 5, 7, Lk 6, 34) szintúgy ostorozták a kamatszedést.

Közülük egyesek különösen is azért kárhoztatták, mert benne az anyagilag megszorultak bűnös kihasználását látták, ilyetén a felebaráti szeret krisztusi parancsa elleni bűnt, mint Lactantius, Nagy Szent Vazul, Nüsszai Szent Gergely, Szent Ambrus, Szent Ágoston, Aranyszájú Szent János. A Niceai Zsinat (325) és Nagy Szent Leó pápa a pontifikátusa alatt (440-461) született dekretáléjában pedig kiközösítette azt a klerikust, aki kamatszedési ügyletekkel foglalkozott.

A középkorban Aquinói Szent Tamása pénzkölcsönzés gazdasági felhasználásával elérendő nyereség bizonytalan, szerződésileg ki nem köthető mivoltát hangsúlyozta, tekintettel a már akkor is - elsősorban zsidó kereskedők által - elburjánzott óriási kamatlábak miatt. Mert például megtörtént - amint Miskolczy István történész művében (A középkori kereskedelem története, 1926) olvassuk -, hogy Mainz város tanácsa 1000 forintot vett fel négy zsidótól s 52 % kamatot fizetett, de másutt megesett 1224-ben olyan is, hogy 174 %-ot szedtek a kölcsönzött összegre, így nem csodálható, ha Rigord francia krónikás a XII. század végén arról panaszkodott, hogy majdnem a fél Párizs zsidó uzsorásoké lett.

Nos, mindezekre tekintettel Aquinói Szent Tamás Brabantia hercegnőjének ,,a zsidók kormányzásáról" írt levelében (De regimine Judaeorum ad ducissam Brabantiae) kifejtette, hogy vissza lehet követelni a zsidóktól az uzsorával szerzett értékeket, továbbá célszerű őket pénzbüntetéssel sújtani, nehogy az elkövetett bűneikből haszonra tegyenek szert: ezt megakadályozandó, nagyobb büntetéssel büntetendők, mint mások, ugyanakkor a büntetés címén tőlük elvett pénz nem tartható meg, hanem a jogos tulajdonos(ok)nak visszatérítendő, vagy ha ez már nem lehetséges, közcélra fordítandó.

A kamattilalom olyan általános volt még az újkor kezdetén is, hogy jogosultságukat - legalábbis kezdetben - még maguk a reformátorok is elismerték (Kálvint kivéve), viszont a kapitalista gazdaság térhódításával a korábbi tilalom bástyáin már egyre többen ütöttek réseket. Az idézett lexikonbeli szócikkből ugyanis kiderül, hogy XIV. Benedek pápa (1740-1758) ugyan szintén elvetette a merő pénzkölcsönzésért történő kamatszedést (lucrum ratione ipsius mutui), de ,,elismert bizonyos jogcímeket, melyek jogossá tehetik a kölcsönzésből eredő nyereséget". Az ő határozatai, a moralisták és az 1918-as új Egyházi Törvénykönyv, a skolasztikusokra hivatkozva, elismerik, hogy vannak körülmények, melyek meglétekor lehet kamatot szednie a pénzkölcsönzőnek. Ezek pedig - olvassuk Evetovics Kunó cisztercita könyvében (Katolikus erkölcstan, 1940) - a következők:

1. a tőke átadásával, elvonásával elmaradó haszon (lucrum cessans), s a tőke átadásából felmerülő hátrány, kár (damnum emergens), például el kellett hagyni valamely üzletet, vagy a pénz hiányában csak kisebb hasznú üzlet volt lebonyolítható,
2. a különleges veszély, mely a kölcsönadott dolog fennmaradását a kölcsönvevőnél veszélyezteti (periculum sortis), s amely miatt a kölcsön csak nehezen, vagy éppen csak kiadások révén szerezhető vissza;
3. a visszaadás halasztásának veszélye; erre az esetre bizonyos szolgáltatásokat lehet kikötni (poena conventionalis).

A tudós cisztercita tényként állapítja meg, hogy ,,aki a pénznek birtokában van, hasznot húzhat belőle", csak persze nem uzsorát, ami ,,igazságtalan kamatszedés". )Amint megjegyezte, a törvény által megengedett legmagasabb kamatláb 8 %.) Vagyis szerinte egyértelműen különbséget kell tennünk a tisztességes kamat és az eleve tisztességtelen uzsora között.

Talán hangsúlyoznunk sem kell, hogy az újkori államok gazdasági, kereskedelmi és pénzügyi életében viszont nem a tisztességes kamatgazdálkodás, hanem az uzsorakamat-gazdálkodás kezdett egyre nagyobb tért hódítani. Úgy tűnik, az állami kamatláb általánosan 5 %-ra mérséklését sikerült a pénzügyi oligarchiáknak machinációikkal sikeresen kijátszaniuk a maguk javára mások megkárosításával - amit jó ideje ugyebár a hazai devizahitelesek a saját bőrükön érezhetnek. Igencsak messze vezetne tehát, ha ennek csak a legégbekiáltóbb eseteit sorjáznánk. E nélkül is tény mindenesetre, hogy az uzsorakamat szedésének tilalma mindenekelőtt erkölcsi s csak azután gazdasági alapkövetelmény.

Tekintettel azonban arra, hogy a mégoly alacsony kamat könnyen kijátszható, s válik belőle uzsora, a kamatkérdés egyik legjobb hazai ismerője, Ibrányi Ferenc nem véletlenül fogalmazott úgy (A kamatkérdés erkölcstudományi problematikája, V. rész. Theologia, 1937/4. szám), hogy ,,az erkölcstudomány változhatatlan, örök érvényű igazsága, hogy elhasználásra való tárgyat ideiglenes használatra csak a kölcsönadás (mutuum) ingyenes szerződésének keretében lehet átengedni, tehát a pénzkölcsön után kamatot kikötni, vagy elfogadni erkölcsileg tilos. A kamattilalom erkölcstudományi igazolásának egyedüli alapja az, hogy a pénz csereeszköz, és mint ilyen, elhasználásra való tárgy".

Éppen ezért szintén nem véletlen, hogy a keresztény társadalmi tanításon szocializálódott nemzedékek valaha ösztönösen idegenkedtek a pénzkölcsönzéstől, ami egyenesen következett az emberi nemnek a saját maga által elvégzett munkája általi öröméből, amely aligha szorul kölcsönvett javakra, pláne pénzbeliekre. Nyilván ezért, hogy huszadik századi ifjúságnevelő papjaink gyakorta óvtak a pusztán ,,baráti" pénzkölcsönzésektől is, mint például könyvében (Nos Rector. A magyar főiskolai hallgatók könyve, 1943) a felnőtté váló ifjakat Koszterszitz József:

,,Kölcsönadásból és kérésből mindig nagy összeveszések és elhidegülések lesznek. Ha van jó barátod, akit becsülsz, soha pénzügyleted ne legyen vele! Ha van nyűgös, tapadó ismerősöd, akitől szabadulni szeretnél, adj kölcsön neki becsületszóra tíz pengőt. A pénzedet ugyan nem fogja visszahozni, de ezután kerülni fog. Az egymásnak tartozás, adósságra figyelmeztetés, pénz követelése, sürgetése olyan messze dob szét egymástól két embert, mintha két idegen csillagon utaznának a világűrben.

Ha a pumpolónak azt feleled: Sajnálom, nincsen pénzem! - ezzel nem követtél el hazugságot, mert restrictio mentalissal az igazat mondtad: ,,A te számodra nincsen pénzem! - S ha becsületbeli adósságokról tesz bizalmas vallomást, és kijelenti, hogy öngyilkos lesz, ha nem segítesz rajta, meg ne hatódj és meg ne puhulj! Ezt a mesét elmondta már előtted pár másik fiúnak, utánad elmondja még néhány másiknak mindaddig, míg valami gimpli be nem ugrik neki, de öngyilkos az effajta ember nem lesz!"

Ilyetén körüljárni igyekezve a kamat és az uzsora problémáját, annyi mindenesetre konklúzióként ma is bizonyos, amit a Katolikus Lexikonban az idézett szócikk szerzője, Biró Bertalan nyolcvanhárom éve megfogalmazott: ,,Minden józan szociálpolitikának arra kell törekednie, hogy a kamatszedést és vele együtt a munka nélkül szerzett jövedelmet úgy korlátozza, ahogy az igazságos jövedelemelosztás elve megköveteli." Erről azonban úgy tűnik, hallani sem akar a hazánk fölött (is) pálcát törő Goldman Sachs. Most már csak az a kérdés, hogy mi miként vagyunk mindezzel?

http://hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=72592
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: kamatgazdálkodás, megakadályozandó, nélkülözhetetlen, megkárosításával, felhasználásával, erkölcstudományi, skolasztikusokra, szocializálódott, szolgáltatásokat, pénzkölcsönzőnek, erkölcstudomány, megválaszolható, megalapozásához, babilóniaiaknál, pénzbüntetéssel, jogosultságukat, visszatérítendő, tisztességtelen, machinációikkal, devizahitelesek, pénzkölcsönzést, legégbekiáltóbb, alapkövetelmény, térhódításával, pénzkölcsönzés, problematikája, magyarországot, kormányzásáról, kölcsönvevőnél, kölcsönadásból, uzsorakamattal, lebonyolítható, figyelmeztetés, conventionalis, változhatatlan, dekretáléjában, minap jeleztük, világot uraló, újabb MNB-általi, utóbbiakban érintetteket, mindenkori Goldmann, iménti kérdés, kissé belelapoznunk, európai történelem, korántsem csak, pénztőke használatáért, ókorban kialakult, kölcsönnek ingyenesnek, tőke fölötti, kezdetbeli ingyenes, iménti szócikkben, kamatszedő idegenekkel, Goldman Sachs, Tompó László, Goldmann Sachs-okat, Bangha Béla-féle Katolikus Lexikon, Alexandriai Szent Kelemen, Nagy Szent Vazul, Nüsszai Szent Gergely, Szent Ambrus, Szent Ágoston, Aranyszájú Szent János, Niceai Zsinat, Nagy Szent Leó, Aquinói Szent Tamása, Miskolczy István, Aquinói Szent Tamás Brabantia, Egyházi Törvénykönyv, Evetovics Kunó, Ibrányi Ferenc, Koszterszitz József, Katolikus Lexikonban, Biró Bertalan,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Sokkal bölcsebb a természet,  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Kamarás Klára : Leszünk-e...?  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  A végzet az  A végzet az  Tehetségtelen gyerek nincs.  Amit átélünk,  Facebookon kaptam  Próbálkozni kell ahhoz,  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Környezetvédelem  Bella István: Zsoltár  Jó éjszakát  Paul David Tripp Április 23  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Szent György nap  Facebookon kaptam  A fenyő nem szép fa, (...)  Facebookon kaptam  Miért nem menti meg Jézus...  Facebookon kaptam  Környezetvédelem  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  A fenyő nem szép fa, (...)  Lábad nyomát megőrzi a föld.  Paul David Tripp Április 25  Beney Zsuzsa  Facebookon kaptam Krisztinától  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Aki szeret, annak senki sem id...  Paul David Tripp Április 23  Jó éjszakát  Szép Ernő - Virágzó akácfák  Facebookon kaptam  A fenyő nem szép fa, (...)  Ma  Gárdonyi Géza - Április végén  Facebookon kaptam  Az udvariasság alapja: önismer...  Föld napja április 22  Szent György napi hiedelmek, s...  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Facebookon kaptam  Különös!  Sokkal bölcsebb a természet,  Facebookon kaptam  Jó éjszakát  Beney Zsuzsa  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Szent György nap  Jó éjt  Szép estét kedves látogatóimna...  Esti kép  Facebookon kaptam Krisztinától  A Föld napja  Facebookon kaptam  802 esztendeje, 1222. április ...  Irgalom és ítélet  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 25  Irgalom és ítélet  William Shakespeare idézet  Két tekintet van  Facebookon kaptam  Jékely Zoltán: Szent György-k...  A föld szépségéért  A végzet az  Ma a legtöbb civilizált ember ...  A könnyek összegyűjtése  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Aki szeret, annak senki sem id...  Április 22. a Föld napja,  Ma  Mosolyogtál már ma?  Facebookon kaptam Krisztinától  Facebookon kaptam  Föld napja április 22  Próbálkozni kell ahhoz,  Paul David Tripp Április 26  Facebookon kaptam  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 26 
Bejegyzés Címkék
minap jeleztük, világot uraló, újabb MNB-általi, utóbbiakban érintetteket, mindenkori Goldmann, iménti kérdés, kissé belelapoznunk, európai történelem, korántsem csak, pénztőke használatáért, ókorban kialakult, kölcsönnek ingyenesnek, tőke fölötti, kezdetbeli ingyenes, iménti szócikkben, kamatszedő idegenekkel, ókor klasszikus, pénz mindig, ókeresztény írók, anyagilag megszorultak, felebaráti szeret, pontifikátusa alatt, középkorban Aquinói, középkori kereskedelem, kölcsönzött összegre, uzsorával szerzett, elkövetett bűneikből, büntetés címén, jogos tulajdonos, kamattilalom olyan, újkor kezdetén, kapitalista gazdaság, korábbi tilalom, idézett lexikonbeli, merő pénzkölcsönzésért, kölcsönzésből eredő, skolasztikusokra hivatkozva, tőke átadásával, tőke átadásából, pénz hiányában, különleges veszély, kölcsönadott dolog, kölcsönvevőnél veszélyezteti, kölcsön csak, visszaadás halasztásának, esetre bizonyos, tudós cisztercita, pénznek birtokában, törvény által, tisztességes kamat, eleve tisztességtelen, újkori államok, tisztességes kamatgazdálkodás, állami kamatláb, pénzügyi oligarchiáknak, maguk javára, hazai devizahitelesek, saját bőrükön, legégbekiáltóbb eseteit, uzsorakamat szedésének, mégoly alacsony, kamatkérdés egyik, kamatkérdés erkölcstudományi, erkölcstudomány változhatatlan, pénzkölcsön után, kamattilalom erkölcstudományi, pénz csereeszköz, keresztény társadalmi, emberi nemnek, saját maga, pusztán &#8222, magyar főiskolai, felnőtté váló, pénzedet ugyan, egymásnak tartozás, igazat mondtad, mesét elmondta, effajta ember, uzsora problémáját, idézett szócikk, munka nélkül, igazságos jövedelemelosztás, hazánk fölött, kamatgazdálkodás, megakadályozandó, nélkülözhetetlen, megkárosításával, felhasználásával, erkölcstudományi, skolasztikusokra, szocializálódott, szolgáltatásokat, pénzkölcsönzőnek, erkölcstudomány, megválaszolható, megalapozásához, babilóniaiaknál, pénzbüntetéssel, jogosultságukat, visszatérítendő, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 6073
  • e Hét: 20303
  • e Hónap: 31414
  • e Év: 184910
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.